söndag 7 augusti 2011

Blåbärs macroner

Idag fick vi fika besök av min mamma och syster med familj. detta gav mig ett jätte bra tillfälle att provbaka macronerna som jag ska använda som bordsplacering på mitt bröllop nästa helg.
Försökte fört göra dom hjärtformade vilket inte alls funkade. Dom bara flöt ihop och dom flestade liknade inte några hjärtan alls efter dom hade varit i ungen, men jag gjorde även några som va runda o dessa är jag riktigt nöjd med.
I dom har jag en smörkräm som jag har smaksattmed frysta blåbär som har fått tina och vit choklad.
För att krämen inte ska skära sig med blåbären va jag tvungen att köra ihop den i maskinen annars skulle de inte fungera.
Har färgat bottnarna med Wiltons blå pasta färg, tyckte de blev en riktigt cool blå färg. Dessa blev farligt goda och har själv redan ätit 4 :)








Jag använde en sats med smörkräm men kom på att de räcker med en halv till en sats macroner. Fick väldigt mycke över. I smörkrämen tillsatte jag 150g vitchoklad och ca 150g blåbär som jag tinat lite i micron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar