fredag 2 december 2011

Barn tårta

Söta Ebba fyllde 1 år och jag skulle göra en tårta till hennes kalas i söndags. Gillar när jag får fria händer, tyvärr hade ja inte så mycke tid att göra något jätte avancerat. Men blev nöjd ändå.

Det enda som bads om va att det skulle va en fruktig tårta utan choklad. Så det blev jordgubbsmousse med björnbärsmousse. Dessa två passade riktigt bra ihop.


Jag testade att marmorera marsipanen med rosa och lila, blev inte riktigt så bra som jag ville men tyckte det blev lite coolt.

Tårtan är täck med marsipan och har modelerat klossar och djuren i marsipan. Målade med ätbar penna. Använder ofta marsipan bara för jag tycker det är godare.


1 kommentar:

  1. Vilka söta <3

    Jag har en tävling på min sida där du kan vinna ett valfritt unikt smycke.
    Titta gärna förbi och var med o tävla du med!

    Kram
    /Nellie

    http://sockertussen.blogspot.com/2011/12/tavling.html

    SvaraRadera